آموزش زبان مادری می تواند راهی برای پرورش ارزش های دینی و میهن پرستی حقیقی باشد

اواخر ماه فوریه سال جاری در خانه دوستی ماخاچ قلعه میزگردی با موضع بررسی مسائل حفظ و توسعه زبان­های ملی و ملیتی برگزار شد. نمایندگان قومیت ملت آوارسی نیز در این میزگرد شرکت نمودند.

مفتی محمد محمداف دستیار مفتی جمهوری داغستان، شیخ عابدین حسین­اف، دکتری زبان شناسی و رئیس بخش بین الملل مفتیان جمهوری، مسئولین شهری، مدیران ادارات و وزارتخانه ­ها، نمایندگان کمیته مذهبی داغستان، فعالان بخش فرهنگ و ورزش نیز در این همایش و میزگرد که در روز بین­ المللی زبان برگزار گردید، حضور یافتند.

 محمد رسول عمراُف رئیس مرکز تحلیلی-خبری «فکر» مسئولیت برگزاری این برنامه را برعهده داشت. در چارچوب این میزگرد مشکلات و مسائل مرتبط با حفظ و توسعه زبان­ های ملی و قومیت­ های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متخصصین حاضر در این نشست همچنین تاکید نمودند که شرایط و وضعیت  موضع زبان در داغستان بسیار وخیم و اسف بار است.

دکتر شیخ عابدین حسین­اف در سخنان خود خاطرنشان کرد که عشق به وطن، آموزش زبان مادری و فرهنگ از جمله موارد اساسی هستند که دین اسلام همگان را به رعایت و اجرای آنان فراخوانده است.

در این نشست، همچنین دکتر شیخ عابدین حسین­اف دکتری زبان شناسی و رئیس بخش بین الملل مفتیان جمهوری افزود: «با قاطعیت کامل اعلام می­دارم که با فراگیری زبان مادری می­توان ارزش­ های دینی و حس میهن­ پرستی حقیقی را در خود پرورش داد.»

منبع خبر: پورتال آموزشی اسلامی اسلام داغستان

http://islamdag.ru/news/۲۰۱۸-۰۲-۲۲/v-mahachkale-obsudili-problemy-sohraneniya-i-razvitiya-nacionalnyh-yazykov

کد خبر 2474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =